Vanliga frågor

Jag har inte fått biljetterna till min mail
Kolla gärna skräpposten, det kan vara så att biljetterna ligger där. För att kunna ta emot biljetter från oss, så måste du kunna ta emot mejl från utlandet samt större filer. Om du inte kan det, går det att ändra inställningarna på mejlen. Det går även bra att hämta biljetterna i biljettkassan.
Jag har beställt pausmeny men inte fått någon biljett
Vi har inga biljetter till pausfikan. När du kommer på föreställningskvällen, finns ett notställ med en lista vid barerna. Där står ditt namn och vilket bord du och ditt sällskap fått i pausen.
Jag har fått ett rabatterbjudande, hur bokar jag via hemsidan?
Börja med att klicka på 'Köp biljetter' det datum du vill gå. När du valt plats i salongen dyker det upp en ruta där du fyller i och aktiverar rabattkoden. I rutan kan du nu se rabatten, klicka på 'välj' . Önskar du köpa till fler biljetter klickar du på önskad plats och väljer åter rabattkoden i rullisten. Därefter klickar du på 'Lägg i varukorg och fortsätt' och går vidare till betalning.
Jag har glömt mitt lösenord/jag kan inte logga in
För att logga in på ditt konto måste du börja med att klicka på 'Glömt lösenord'. Du kommer att få ett mejl inom ett par minuter med en länk där du kan skapa ett nytt lösenord. Följ instruktionerna i mejlet. Därefter kan du logga in på ditt konto.
Jag har köpt biljetter men vill byta till annat datum
Det går bra att byta biljetter till ett annat datum inom samma uppsättning. Det tillkommer en bytesavgift på 30 kr per biljett. Bytet måste göras över telefon eller i biljettkassan, då direktbetalning gäller på bytesavgiften. Biljettbyte får göras senast 24 timmar innan föreställningen.
Jag har köpt biljetter och vill lämna tillbaka dem
Vi gör inte återköp av betalda biljetter, vi kan däremot byta till ett annat datum inom samma uppsättning. Kontakta bokning (at) malmoopera.se för hjälp.
Det finns bara rullstolsplatser kvar att köpa, kan jag boka en plats där?
Rullstolsplatserna är enbart till för dem som har behov av plats för rullstol eller permobil. Där finns inga ordinarie sittplatser, det är ett utrymme för att ställa rullstol samt extrastol till ledsagare.
Hur bokar jag biljetter via hemsidan?
Går du in på vår hemsida via en laptop eller stationär dator kan du boka genom att välja plats på vår salongskarta och se tillgänglighet i respektive priskategori. Där framgår vilket pris som gäller på respektive plats. Går du in via smartphone eller surfplatta kan du inte välja plats i salongen själv. Då väljer bokningssystemet de bästa platserna i den priskategori du önskar.
Jag bokar via surfplatta/smartphone och kan inte välja platser i salongen
Bokar du via smartphone eller surfplatta kan du inte välja plats i salongen själv. Då väljer bokningssystemet de bästa platserna i den priskategori du önskar. Bokar man via laptop eller stationär dator finns möjlighet att välja platser själv på vår salongskarta.
Hur bokar jag med pensionärs-, student- eller barnrabatt?
När du har valt din plats på salongskartan kommer det upp en ruta med de rabatter vi erbjuder. Ska du boka fler än en biljett måste korrekt rabatt väljas för varje plats. Rabatter gäller ej på premiärer, gästspel eller på A-platser.
Jag har bokat biljett med rabatt och önskar uppgradera till ordinarie pris
Det går bra att uppgradera din biljett i vår biljettkassa i samband med föreställningen. Kassan håller öppet fram till föreställningsstart men tänk på att komma i tid för att undvika köbildning. Det går även bra att kontakta vår biljettbokning på telefon 040-20 85 00, aktuella öppettider.
Föreställningen är slutsåld, hur får jag tag på återbudsbiljetter?
Eventuella återbud vid slutsåld föreställning släpper vi till försäljning via hemsidan. Vår rekommendation är att man håller koll där och ser om något blir tillgängligt.