Kontakta oss

Har du frågor kring föreställningar, biljettköp eller ditt besök, kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Vanliga frågor

Hör av dig till oss så kan vi förlänga giltighetstiden.
Kolla gärna skräpposten, det kan vara så att biljetterna ligger där. För att kunna ta emot biljetter från oss, så måste du kunna ta emot mejl från utlandet samt större filer. Om du inte kan det, går det att ändra inställningarna på mejlen. Det går även bra att hämta biljetterna i biljettkassan.
Vi har inga biljetter till pausfikan. När du kommer på föreställningskvällen, finns ett notställ med en lista vid barerna. Där står ditt namn och vilket bord du och ditt sällskap fått i pausen.

Börja med att klicka på 'Köp biljetter' och välj det datum som du vill gå. När du väljer platser i salongen så välj 'Ordinarie'. Våra rabatter går inte att kombinera med andra erbjudanden. Om du önskar köpa flertalet biljetter med rabatten så välj 'Ordinarie på samtliga biljetter. Gå sedan vidare till kassan. Under 'Har du en rabattkod?' fyller du nu i koden som du fått. Där efter dras rabatten av på alla 'Ordinarie' biljetter.

För att logga in på ditt konto måste du börja med att klicka på 'Glömt lösenord'. Du kommer att få ett mejl inom ett par minuter med en länk där du kan skapa ett nytt lösenord. Följ instruktionerna i mejlet. Därefter kan du logga in på ditt konto.
Vi gör inte återköp av betalda biljetter, vi kan däremot byta till ett annat datum inom samma uppsättning. Kontakta bokning (at) malmoopera.se för hjälp, senast en arbetsdag innan föreställningen.
Rullstolsplatserna är enbart till för dem som har behov av plats för rullstol eller permobil. Där finns inga ordinarie sittplatser, det är ett utrymme för att ställa rullstol samt extrastol till ledsagare.
Eventuella återbud vid slutsåld föreställning släpper vi till försäljning via hemsidan. Vår rekommendation är att man håller koll där och ser om något blir tillgängligt.

Kontakt & öppettider

Ordinarie öppettider
Tors: kl 15.00–18.00 (biljettkassa i foajén)
Tis-fre: kl 12.00–13.00 (telefon)
Tel: 040-20 85 00

Sommartider:
Midsommarafton, stängt
Mejl öppen, 48 timmars svarstid
Telefon stängd: 20 juni - 18 aug
Biljettkassa stängd: 12 juni - 20 aug (öppnar 21 aug)

Öppnar två timmar innan föreställning på Storan. 
Öppnar en timme innan konserter. 

Telefon: 040-20 84 37
Mejl: operagrillen@malmoopera.se
Öppettider:
Lunch: Tisdag–fredag kl. 11.30–14.00
Kvällar och helger: Öppet i samband med föreställningar på Storan

Ej biljettrelaterade frågor
Telefon: 040-20 84 00
Mejl: servicecenter@malmoopera.se